رقیه زهرارقیه زهرا، تا این لحظه: 1403 سال و 1 ماه و 11 روز سن داره

دخترگلم💖رقیه زهرا💖همنام با دوشاهزاده ی نورانی

ستاره کوچک امام حسین علیه السلام

1395/9/14 11:20
نویسنده : مامان وبابا
499 بازدید
اشتراک گذاری

آقاي علي شيرازي در كتاب داستان غم‌‌انگيز حضرت رقيه ـ سلام الله عليها ـ در صفحه 55 به نقل از كتاب وقايع الشهور و الايام اثر آيت الله بيرجندي مي‌فرمايند: «اين واقعه (يعني شهادت حضرت رقيه ـ سلام الله عليها ـ ) در روز پنجم ماه صفر سال 61 هجري قمري بوده است».[9]
و ايشان از قول علامه حائري نويسنده معالي السبطين مي‌نويسد: «برخي مانند ابن طلحه شافعي و ديگران از علماي اهل سنت از علماي اهل سنت و شيعه مي‌نويسند: امام حسين ـ عليه السلام ـ  داراي شش پسر و چهار دختر به نام‌هاي سكينه، فاطمه صغري، فاطمه كبري و رقيه بوده است و آقاي ميرزا صدرالدين واعظ قزويني در رياض‌القدس و حدائق‌الانس مي‌آورد كه امام حسين دختري به نام فاطمه داشت كه چهار ساله بود.
بعضي از قرائن دلالت دارد كه رقيه، همان فاطمه چهار ساله بود.

**************************************************

 

و بسياري از محققين شيعي مانند مرحوم محدث قمي در منتهي الامال و نفس الهموم شهادت جگرسوز حضرت رقيه ـ سلام الله عليها ـ را در خرابه شام شرح مي‌دهند. و چيزي كه بر همگان روشن است و مورخين هم از آن سخن گفته‌اند وجود قبري در شام به نام دختر سه يا چهار ساله امام حسين ـ عليه السلام ـ  مي‌باشد. و با اين بيان بايد بپذيريم كه امام حسين دختر كوچكي به نام حضرت رقيه داشت كه در اسارت و در اثر شكنجه‌ها و غم و غصه به شهادت رسيد. و «شهادت رقيه ـ سلام الله عليها ـ در پنجم ماه صفر سال 61 هـ . ق بوده است»

پسندها (6)

نظرات (2)

بابا و مامانبابا و مامان
15 خرداد 97 5:34
یا خانوم رقیه سلام الله علیها ادرکنی
مامان و بابامامان و بابا
14 تیر 97 5:38
گدای کوی توام  یارقیه خانوم ادرکنی